تور پشت سنگ چیست؟

تور پشت سنگ پیست

از تور پشت سنگ برای بقچه کردن سنگ کوپ، برای تزریق اپوکسی به داخل بلوک سنگ، برای اجرای اپوکسی و مقاوم سازی پشت سنگ استفاده میشود. این توری در انواع مختلف تولید و به بازار عرضه می‌شود. با توجه به نوع سنگ و ابعاد آن کاربردهای متنوعی دارد. با توجه به پیشرفت صنایع مختلف خصوصا در زمینه شیمیایی و پلیمرها محصولات کاربردی جدیدی هر روز به بازار عرضه می‌شود. انواع تور فایبرگلاس که مورد استفاده در صنایع گوناگون می‌باشد. صنعت ساختمان یکی از پرکاربردترین محصولات ساختمانی در اجرای دیوارهای گچی و گچ خشک، اجرای کناف، اجرای سمنت برد و وال کریت نیز بسیار پرمصرف می‌باشد. علاوه ‌بر آن‌ها در صنعت سنگ و در کارخانجات سنگبری هم مورد استفاده می‌باشد.

انواع تور پشت سنگ با سایزهای مختلف


توری عرض 4 سانتیمتر برای تولید سنگ آنتیک مورد استفاده می‌باشد که از گرماژ ۶۵ تا ۱۲۰ تولید می‌شود و در بازار به توری سنگ آنتیک یا همان تور پشت سنگ آنتیک مشهور است.
توری پشت سنگ محصولات مخصوص سنگ تایل که در کارخانجات قله بری تولید می‌شوند نیز عرضهای مختلفی دارند. به عنوان مثال با عرض 40 سانتیمتر که هر مترمربع آن ۶۵ گرم وزن دارد کوچکترین و عرض ۶۰ سانت و عرض ۸۰ سانت نیز برای تولید سنگ تایل مورد استفاده قرار می‌گیرند.
گاهی اوقات در کارخانه های اصفهان برای تولید تایلهای گرانیت با عرض بالا با عرض ۱ متر نیز استفاده می‌شود. این تور با عرض 120 سانت کوچکترین آنها در فرآوری سنگ‌های اسلب می‌باشد که در حال حاضر ۵ مدل دارد:

ردیف سایز تور پشت سنگ (میلیمتر) گرماژ (گرمی)
11 در 2 (ریز بافت)60
3 در 345
23 در 365
34 در 475
47 در 9 (دوبل)75

همچنین با عرض ۱۲۰ برای فرآوری اسلب های کوچک که عرض آن‌ها حدود ۱۲۰ تا ۱۳۰ سانتی‌متر می‌باشد استفاده می‌شود.

تور پشت سنگ ۴۵ گرمی با چشمه‌های 3 در 3


با توجه به ضخامت کم و گرماژ پایین آن با آغشتگی خیلی کم به رزین اپوکسی به سنگ چسبیده و فرآوری سنگ با آن بسیار اقتصادی می‌باشد. تنها نکته حائز اهمیت استحکام کمتر آن نسبت‌ به سایر توری ها می‌باشد.


تور پشت سنگ ۶۰ گرمی با چشمه‌های 1 در 2


سایز 1 در 2 با گرماژ 60 گرم که جدیدترین محصول از خانواده مش‌های فایبرگلاس می‌باشد که از تکنولوژی تولید بسیار بالایی برخوردار است. تولید این توری به‌ صورت استاندارد و با کیفیت بالا توسط دستگاه‌های بسیار پیشرفته ساخت شرکت تویوتا ژاپن صورت می‌پذیرد. این توری‌ها با عنایت به ضخامت کم و بافت متراکم علاوه‌ بر استحکام بالا از مصرف اپوکسی رزین بسیار پایینی برخوردارند. لذا این محصول بسیار اقتصادی بوده و درمورد سنگ ‌هایی که شکستگی آن‌ها کمتر می‌باشد بهترین گزینه به حساب می‌آیند. این محصول با گرماژ ۶۵ گرمی و با چشمه های ۳ میلی‌متر در ۳ میلی‌متر پرکاربردترین توری در صنعت سنگ است. مصرف اپوکسی مناسب و مقاومت و با استحکام خوب باعث شده تا برای فرآوری اکثر سنگ‌ها به‌عنوان انتخاب اول کارخانجات سنگبری در کنار این محصول استفاده شود.

تور پشت سنگ ۷۵ گرمی 4 در 4


گرماژ ۷۵ گرمی با سایز 4 در 4 میلیمتر ضخیم‌ ترین توری متداول در فرآوری سنگ در کارخانجات است. با توجه به ضخامت بالایی که دارد بیشترین مصرف رزین را داشته و با توجه به افزایش قیمت رزین‌های اپوکسی برای فرآوری مقرون ‌به ‌صرفه نمی‌باشد. لذا از این مش بیشتر جهت فرآوری سنگ با رزین پلی استر استفاده می‌نمایند.

تور پشت سنگ ۷۵ گرمی دابل و چشمه 7 در 9 میلیمتر


از مقاوم ‌ترین محصولات است که جهت فرآوری پشت سنگ به صورت دوبل با چشمه ۷ در ۹ میلی‌متر و ۷۵ گرمی می‌باشد.
این مش علاوه ‌بر استحکام بالا به واسطه ضخامت بیشتر از رشته‌های پود در کنار هم به ‌صورت دوتایی تشکیل شده‌ است. کارخانه‌های متعددی این توری را تولید می‌نمایند که اکثر آن‌ها کیفیت مناسبی ندارند.



توری پشت سنگ عرض ۱۳۰ سانتی‌متر


عرض ۱۳۰ سانتی‌متر معمولاً جزء تورهای کم‌مصرف می‌باشد که برای فرآوری اسلب های کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرد. توری عرض ۱۳۰ در انواع: ۶۰ گرمی ۱ در ۲، ۶۵ گرمی ۳ در ۳ و ۷۵ گرمی ۴ در ۴ عرضه می‌شود.


تور پشت سنگ عرض 140 سانتی‌متر


یکی دیگر از انواع توری مش فایبرگلاس که برای فرآوری اسلب های کوچکتر استفاده می‌شود. عرض ۱۴۰ سانتیمتر در گرماژ‌های ۶۰، 65 و ۷۵ گرمی عرضه می‌شود.


تور پشت سنگ عرض ۱۵۰ سانتی‌متر


عرض۱۵۰ سانتی‌متر در گرماژهای مختلفی برای اسلب هایی که عرض آن‌ها ۱۵۰ تا ۱۶۰ سانتی‌متر می‌باشد کاربرد دارد. انواع این توری را در جدول زیر میتوانید ببینید.

ردیف سایز تور پشت سنگ (میلیمتر) گرماژ (گرمی)
11 در 260
23 در 365
34 در 475
47 در 975


تور پشت سنگ عرض ۱۶۰ سانتی‌متر


با توجه به اندازه‌ سنگ‌های کوپ از معادن استخراج می‌شود. سایزهای اقتصادی و قیمت مناسب سنگ‌ها معمولاً دارای عرض حدود ۱۶۰ تا ۱۸۰ می‌باشند که برای این بلوک ها تور عرض ۱۶۰ و تور مش عرض ۱۷۰ استفاده می‌شود. این محصول نیز سایزها و گرماژهای مختلفی دارد که در زیر میتوانید مشاهده کنید.

ردیفسایز تور پشت سنگ (میلیمتر)گرماژ (گرمی)
11 در 260
23 در 365
34 در 475
47 در 9 (دوبل)75



تور پشت سنگ ۱۷۰ سانتیمتر


یکی دیگر از سایزهای پرمصرف، عرض ۱۷۰ می‌باشد. این دسته از تورها نیز در انواع زیر عرضه ‌شده است.

ردیفسایز تور پشت سنگ (میلیمتر)گرماژ (گرمی)
11 در 260
23 در 360
33 در 365
44 در 475
57 در 975


تور پشت سنگ عرض ۱۸۰ سانتیمتر


یکی از پرکاربردترین ها در فرآوری اسلب عرض ۱۸۰ می‌باشد. این سایز مناسب اسلب هایی با عرض ۱۸۰ تا ۱۹۰ سانتی‌متر می‌باشد. این محصول نیز دارای انواع متفاوتی با کاربردهای متنوعی است:

ردیفسایز تور پشت سنگ (میلیمتر)گرماژ (گرمی)
11 در 2 (مناسب سنگ‌های سالم مرمر و مرمریت)60
23 در 3 (مناسب سنگ مرمریت و تراورتن)65
34 در 4 (مناسب جهت رزین پلی استر)75
47 در 9 (جهت فرآوری سنگ‌های چینی و صادراتی)75



تور پشت سنگ ۱۹۰ سانتیمتر


این تور جهت فرآوری سنگ‌های اسلب با عرض زیاد و بزرگ استفاده می‌شود. معمولاً اسلب هایی که عرض آن‌ها بین ۱۹۰ سانتیمتر تا ۲ متر می‌باشد را با این مش ها فرآوری می‌نمایند.
توری ۷۵ گرمی، ۶۵ گرمی و ۶۰ گرمی انواع مختلف این سایز مش می‌باشند.


تور پشت سنگ ۲ متری

اگر اسلب ها دارای ابعاد خیلی بزرگ باشد می‌بایست از توری سایز ۲ متر استفاده شود. این دسته از تور ها نیز در انواع زیر قابل سفارش می‌باشند:

ردیفسایز تور پشت سنگ (میلیمتر)گرماژ (گرمی)
11 در 260
23 در 345
33 در 360
43 در 365
54 در 475
67 در 9 (دوبل)75



4.2/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *