توری فایبرگلاس چیست

توری فایبرگلاس چیست؟ کاربرد تور فایبرگلاس

فهرست مطالب

توری فایبرگلاس (fiberglass net) یا مش فایبرگلاس از الیاف بافته شده شیشه می باشد که تیشو (tissue) هم گفته میشود. از تور فایبرگلاس به منظور ایجاد استحکام بیشتر سنگ‌ها، پیوستگی بتن، ملات ساختمانی و گچ و همچنین برای ارتقا مقاومت کششی، ترک خوردگی، قطعات پیش ساخته و عایق کاری کاربرد دارد. این توری ویژگی های منحصربه فردی دارد که باعث شده است از محصولات مشابه کاربردی تر باشد.

تور فایبرگلاس با توجه به نوع کاربرد، ابعاد و سایز چشمه ها دارای انواع مختلفی است که گروه MyTor عرضه کننده تخصصی خدمات فروش توری مش در ایران است.

در ادامه انواع و کاربرد این محصول را به صورت مفصل و دقیق توضیح میدهیم تا پایان مقاله همراه ما باشید.

چرا از تور فایبرگلاس (FIBERGLASS NET) استفاده می‌کنیم؟

استفاده از مش فایبرگلاس (Fiberglas Mesh) در تولید و فرآوری سنگ‌های طبیعی به دو منظور صورت می‌گیرد:

1: با استفاده از این توری‌ها سنگ‌های اسلب و تایل مستحکم تر می‌شود. امکان فراوری بهتر برای سنگ‌ها فراهم می‌کند. (توری سنگ)

2: هنگام استفاده از توری پشت سنگ اپوکسی داخل مش های آن وارد می‌شود تا جذب ترک‌های سنگ شود. در این حالت سنگ مستحکم میشود.

توری مش فایبرگلاس
توری فایبرگلاس ارزان

مزایای توری فایبرگلاس :

  1. توری مش فایبرگلاس پوسیده نمی شود.
  2. طول عمر آن بالا است.
  3. برای صنایع گوناگونی میتوان استفاده کرد.
  4. رطوبت جذب نمی کند.
  5. منعطف است.
  6. ابعاد و وزن های متنوعی دارد.
  7. وزن آن سبک و حمل نقل آن ساده است .
  8. دارای چشمه (مش)های با فواصل مختلف و سایزهای می باشد.
  9. توری فایبرگلاس نسوز است.
  10. قابلیت چسبانیدن پشت سنگ را دارد.

گرماژ (وزن) و ابعاد تور فایبرگلاس :

  • حداقل وزن تور فایبرگلاس متر مربعی 45 گرمی با چشمه 3 در 3 میلیمتر
  •  وزن 75 گرمی با چشمه 4 در 4 و 5 در 5 میلیمتر
  • و ابعاد بزرگتر سفارشی
  • عرض تور فایبرگلاس از 5 الی 200 سانتی متر
  • این توری ها رنگ سفید، آبی و نارنجی دارد.

عوامل تاثیرگذار بر کیفیت توری فایبرگلاس :

۱-  توری فایبرگلاس تاریخ مصرف داشته باشد.

۲- قابل اشتعال با حرارت نباشد.

۳- توری مش قابل جداشدن از چسب نباشد.

۴- بر روی سطح سنگ پهن شود و باد نکند.

۵- هنگام کاردک زدن، توری فایبرگلاس تا یا جمع نشود.

۶- در مدت زمان کوتاه از سنگ جدا نشود.

۷- تار و پود الیاف شیشه ای آن از هم جدا نشود.

۸ – الیاف شیشه ای آن پرس شده و نه خیلی نرم نرم و نه خیلی خشک خشک باشد.

Maramo fiberglass mesh Quality for professionals
توری ۵*۵ عایقکاری
توری فایبرگلاس سنگ خارجی

کاربرد توری فایبرگلاس

کاربرد توری فایبرگلاس بسته به نوع آن که چه وزنی دارد و یا چه گرماژ و مش آن میتواند در صنایع مختلف متفاوت باشد. در صنعت سنگ این محصول نیز مستثنی نیست. در ادامه به انواع مختلف مصرف این محصول میپردازیم.

توری فایبرگلاس در سطوح بتنی و سیمانی استخرها، مخازن و بالکن هایی که با قیر پلیمری آب‏بندی شود کاربرد دارد. همچنین برای درست کردن سطوح یکنواخت بدون ترک و یک پارچه (مانند یک دیگ دوجداره) مورد استفاده قرار میگیرد.

  1. از مش فایبرگلاس برای جلوگیری از ترک خوردن سطح های گچی و یا نقاطی که بر روی درز یا شیار قرار دارند و نیز برای درست کردن سطحی یکنواخت مورد استفاده قرار میگیرد.
  2. این توری ها به منظور مسلح و یک دست شدن سنگ های ساختمانی که در اثر گذشت زمان دچار ترک و خوردگی میشوند کاربرد دارد.
  3. توری فایبرگلاس برای ترمیم شیارها، درزهای بتن و سیمان، ایزوگام، آسفالت و غیره استفاده میشود.
  4. این محصول با رزین های کف مثل اپوکسی و پلی یورتان، در محل درزهای سنگ (محل کاترزنی شده در بتن لیسه ای و یا درزهای سرامیک و موزاییک و غیره) کاربرد دارد.

توری پشت سنگ اسلب و تایل

منظور از توری سنگ، مشی است که به منظور استحکام بخشی پشت سنگ تایل و اسلب چسبانده می‌شود. که معمولا عرض 30 سانتی متر و طول 2 متر دارد.

توری وکیوم کوپ

از این مش برای سنگ طبیعی، در مرحله‌ی اضافه کردن اپوکسی و وکیوم آن با پلاستیک صورت می‌گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر  در مورد توری وکیوم را مطالعه کنید.

توری عایق کاری و آب بندی

اولین مورد عایق کاری، آب بندی است. از شیوه های عایق کاری، کاربرد مش فایبرگلاس آب بندی است. برای آشنایی بیشتر با توری عایق کاری و آب بندی کلیک کنید.

توری قطعات پیش ساخته بتنی

قطعات پیش ساخته مانند دیوار، سقف، ستون، تیر، اتاقک بتنی، جدول بتنی، کفپوش بتنی و… است که این توری در این سازه ها استفاده میشود. برای این که در مورد توری قطعات پیش ساخته بتنی بیشتر بدانید، کلیک کنید.

توری بقچه کردن

یکی از مراحل مهم در فرآوری سنگ، بقچه یا بغچه کردن سنگ است. در این مرحله اطراف سنگ توری چسبانده می‌شود که به اصطلاح توری بقچه کردن گفته میشود.

توری اپوکسی (توری فایبرگلاس اپوکسی)

افزایش استحکام انواع سنگ و همچنین بالا بردن مقاومت کششی کفپوش ها توسط توری مش اپوکسی

جهت کسب و اطلاع و سفارش توری اپوکسی کلیک کنید.

تور فایبرگلاس بر اساس سایز و گرماژ​

تور فایبرگلاس برای افزایش مقاومت و استحکام سنگ اسلب و سنگ تایل دارای عرض های 40 سانتی متر تا 2 متری با گرماژ های 60 گرمی تا 75 گرمی به همراه با رزین های اپوکسی و همچنین توری مش فایبرگلاس مخصوص رزین پلی استر. توری وکیوم کوپ کاربردی ترین و اقتصادی ترین جهت اجرای وکیوم کوپ سنگ با رزین اپوکسی با مش 5 در 5 میلیمتر و گرماژ 160 گرم است. در تولید سازه پیش ساخته بتنی از نوع 75 گرمی استفاده می شود.

همچنین در تولید قطعات کامپوزیت، این توری کاربرد فراوانی دارد. از 45 گرمی تا 160 گرم بر متر مربع. انواع مش فایبرگلاس عایق کاری و آب بندی عموما با گرماژ 75 و با چشمه های 4 در 4 و 5 در 5 میلیمتر مورد استفاده قرار میگیرد. در اجرای وال پست ها هم از توری های 160 گرمی با چشمه 5 میلیمتری میتوان استفاده کرد. توری بقچه کردن برای پیچیدن سنگ کوپ (بقچه کردن) از الیاف حصیری با گرماژ مختلف بیشتر استفاده می شود. پرکاربردترین آن 200، 300، 400 و 600 گرمی می باشد. از نوع 65 گرمی 3 در 3 میلیمتر با خمیرهای اپوکسی می توان استفاده نمود. 

در سازه های بتنی از تور با مش 10 در 10 میلیمتر استفاده میشود. در ساخت استخرها بهترین توری با مشخصات مش 4 در 4 میلیمتر گرماژ 75 گرمی یا مش 3 در 3 میلیمتری با گرماژ 45 گرمی است.  در ترمیم سنگ های خورد از مش 3 در 3 میلیمتر مورد استفاده قرار میگیرد.

تور مش فایبرگلاس عایقکاری mytor

توری فایبرگلاس مخصوص عایق کاری

Fiberglass mesh high quality

توری مش فایبرگلاس 3 در 3 میلیمتر

Fiberglass mesh 5*5

توری فایبرگلاس با مش 5 در 5 میلیمتر

توری ۷۵ گرمی ۵۰ متری

توری مش فایبرگلاس 75 گرمی

ویژگیهای الیاف شیشه توری فایبرگلاس

  • مقاومت شیمیایی الیاف شیشه مقابل مواد شیمیای مثل اسیدها زیاد است و از بین نمی رود، همچنین میکروارگانیسم ها،قارچها، باکتریها و جانوران موزی نمی توانند بر آن اثر گذار باشند.
  • این الیاف شیشه ای از آنجایی که رطوبت جذب نمی کنند، ضد آب هستند. بنابر این نیروی مکانیکی خود را حفظ می کنند.
  • الیاف شیشه عایق الکتریکی هستند.
  • الیاف شیشه مقاومت کششی بالایی دارند و افزایش طول آنها متناسب با نیروی اعمال شده است و با برداشتن نیرو و فشار به حالت اولیه خود باز می گردند .
  • الیاف شیشه در برابر حرارت مقاوم هستند و اتش نمیگیرند. انبساط حرارتی پایین و هدایت حرارتی بالای دارند.

چگونه از سالم بودن توری فایبرگلاس اطمینان حاصل کنیم؟

این محصول یک کالای مهم و جز مواد اولیه سنگ است. پس اولا باید فروشنده معتبر این محصول را بفروشد. ثانیا این محصول بهتر است بسته بندی شده همراه با آدرس فروشنده، تعهد فروشنده، وزن، ابعاد و مشخصاتی که نشان دهد توری چه خصوصیاتی دارد باشد. تور فایبرگلاس، فروشنده معتبر، آدرس و مشخصات و بسته بندی کالا دارا باشد. همچنین وزن تور فایبرگلاس باید در باسکول دیجیتال با مشخصات فروش یکی باشد.  فروشگاه مای تور، توری فایبرگلاس مارامو را که دارای استاندارد اروپا و بسته بندی شده با مشخصات کامل به سراسر کشور ارسال میکند. شاخصه توری مارامو علاوه بر موارد گفته شده، دارای 3 خط رنگی قرمز و آبی و مشکی هست.

جمع بندی

باتوجه به مواردی که گفته شد، توری فایبرگلاس کاربرد گسترده و متنوعی مانند صنعت سنگ، گچکاری، سیمانکاری، عایقکاری و چند صنعت دیگر دارد. تور فایبرگلاس گرماژ (وزن)، ابعاد و چشمه های مختلفی دارد که هر کدام از آنها، کاربردی منحصربه فرد دارد. از مزایایی این توری ها نسبت به توری فلزی طول عمر بیشتر، سبک تر بودن، مقاوم در برابر حرارت و نصب آسان است. درنتیجه اگر قصد خرید این محصول را دارید حتما مشاوره بگیرید تا توری فایبرگلاس متناسب با کار خود را سفارش دهید. برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

4.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *